جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار بسیج:

مطالبه‌گری مطالبات به حق مردم؛ مهمترین ماموریت بسیج است

سرهنگ «محدث» مطالبه‌گری مطالبات به حق مردم را مهمترین ماموریت بسیج دانست و گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید  نظام مسائل را احصا کرده و برای آن طرح ارائه دهند البته درحوزه حل مسائل چهار گام مدنظر قرار دارد که اولین قدم مشخص کردن و تببین مسائل است. 
کد خبر: ۵۰۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 31January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «حمیدرضا محدث» جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج امروز در گردهمایی هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج استان با اشاره به اهداف و برنامه‌های تدوین شده در سند اعتلای بسیج اظهار داشت: در این سند وظیفه شناسایی نظام مسائل، ظرفیت‌ها و همچنین کمک به تحقق دولت و جامعه اسلامی بر عهده بسیج گذاشته شده و هئیت‌های اندیشه ورز‌ می‌توانند در این زمینه کمک کار باشند. 
 
وی مطالبه‌گری مطالبات به حق مردم را مهمترین ماموریت بسیج دانست و ابراز داشت: هیئت‌های اندیشه ورز باید  نظام مسائل را احصا کرده و برای آن طرح ارائه دهند البته درحوزه حل مسائل چهار گام مدنظر قرار دارد که اولین قدم مشخص کردن و تببین مسائل است. 
 
محدث گفتمان سازی را قدم دوم برشمرد و ابراز داشت: تبدیل کردن مسئله به مطالبه عمومی از نتایج گفتمان سازی است تا بدین وسیله همه به دنبال حل مسائل باشند. 
 
مسئول ستاد اقشار تخصصی بسیج ادامه داد: مطالبه گری از کسانی که در نظام جایگاه و پست گرفتند تا مشکلات را حل کنند سومین گام بوده و در نهایت آخرین گام اجراست که باید در حوزه عمل نیز به حل مسائل ورود کنیم. 
 
محدث تصریح کرد: مهمترین نقش بسیج تصمیم‌ساز بودن برای حل مسائلی است که در کف جامعه مشخص می‌شود هرچند امروزه بیشترین حوزه نقش آفرینی بسیج در حوزه جنگ نرم و مسائل اجتماعی است. 
 
وی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر تاکید کرد: مهمترین موضوع در اجتماع؛ امید آفرینی و تقویت نشاط اجتماعی است بنابراین باید در ایام الله دهه فجر گره از کار مردم باز و شیرینی این ایام به آنان چشانده شود. 
 
جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیح با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: متاسفانه ما در مرحله سوم «فرآیند تکمیل انقلاب اسلامی» یعنی ایجاد دولت اسلامی متوقف شدیم که باید با کارآمد کردن دستگاه‌ها در حل مشکلات مردم و بهبود نظام تصمیم سازی از این مرحله نیز عبور کنیم.
 
وی هئیت‌های اندیشه ورز را از کانون‌های تصمیم سازی در حل مسائل خواند و اذعان داشت: شناسایی تهدیدات و آسیب‌ها یکی از کارکرد‌های هئیت‌های اندیشه ورز بوده و البته تصمیات و راه حل‌ها نیز باید از ضمانت اجرایی برخوردار باشند 
 
محدث در پایان با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات بتوانیم هئیت‌های اندیشه ورز قوی داشته باشیم و با هم اندیشی و هم افزایی همچنین بهره مندی از ظرفیت‌های بسیج به سمت حل مشکلات جامعه قدم برداریم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها